​Akupunktur

​Akupunktur er en del af traditionel kinesisk medicin, som er et omfattende medicinsk system med en historie, der går tusinder af år tilbage. Akupunktur er blot én gren af dette medicinske system, som også omfatter behandling med urter og diæter samt kropsøvelser og massage.

Navnet akupunktur er sammensat af de to latinske ord akus og punktura, som betyder henholdsvis nål og at stikke. Akupunkturen bygger på den teori, at sygdom og lidelser opstår på grund af energimæssige ubalancer i kroppen, og at disse kan korrigeres ved stik i særlige punkter. Hermed sætter man gang i kroppens egne helbredende kræfter.

​Mange lidelser i bevægapperatet er ofte forbundede med ubalancer i organer og kan rettes med akupunktur.

​Akupunktur anvendes på klinikken som et led i det helhedsorienterede syn på patienten, og målet er at "få ukrudtet op med hele roden" i stedet for kun igen og igen at hive "toppen" (symptomet) af. Akupunktur supplerer den helhedsorienterede fysioterapi godt.

​​Ofte behandlede symptomer:

• Allergi og høfeber
  • Træthed og stress
  • Migræne/hovedpine
  • Menstruationsproblemer
  • Inkontinens
  • Fordøjelsesproblemer
  • Eksem
  • Vejrtrækningslidelser
  • Smerter

Har du spørgsmål eller
​ønsker du at høre nærmere?

Kontakt​oplysninger

​Virum Fysioterapi I/S​