Fysio Flow

Fysio Flow er en ny dansk træningsform, der arbejder med kroppens bindevæv - kroppens fascier.

Inde under huden - mellem hud og muskler - ligger den dybe fascie. Den er som en våddragt, der gerne skal være varm, fugtig og eftergivelig. Derudover ligger der bindevæv/fascier i og omkring musklerne. De flader, der dannes der, hvor hud, fascier og muskler ligger tæt sammen, skal være bevægelige i forhold til hinanden - der skal være et glid.

Inaktivitet, aldring, stress og traumer (slag eller ar) får fascierne til at trække sig sammen, så de bliver korte og stive. Væskeflowet mellem lagene nedsættes og glidet mellem fladerne begrænses.

Det giver en oplevelse af at være stiv og stram i kroppen. Det kan være skyld i smerter over lænden, smerter i nakken, funktionsproblemer i skulderen osv.

Forskning viser med al tydelighed, at kroppen hænger sammen via dette fasciesystem og derfor skal forstås, trænes og behandles som en helhed.

Musklerne arbejder ikke alene, sener skal ikke strækkes alene, Det handler om at strække og bevæge hele kroppen i lange synergier.
Fysio Flow handler om at stimulere glidet mellem de forskellige lag - gøre fascien varm, eftergivelig og bevægelig, og samtidigt stimulere kroppens ro- og hvilesystem.

Rent praktisk varmer Fysio Flow vævet og fascierne op - gennem bløde bevægelser og sving. Herefter arbejdes der med dynamiske stræk for hele kroppen og afslutningsvis er der en kort afspænding.

60 minutters Fysio Flow træner og smidiggører bindevævet, således at du oplever færre smerter og større bevægefrihed i løbet af dagen.

Træningen     Holder pause. Mia er på barsel ;-)

Mandage 17.15 - 18.15

  • 10 minutters opvarmning
  • 45 minutters træning med Fysio Flow
  • ​5 minutters afspænding


Fysio Flow-træningen er opbygget af moduler med flere gentagelser af den samme lille serie af 3-5 øvelser. Du vil derfor få mulighed for at prøve øvelserne flere gange –stille og roligt lære det, og du vil kunne mærke, at du bliver mere smidig efterhånden.

Når jeg har vist øvelserne, vil jeg komme rundt og hjælpe jer med øvelserne. Somme tider skal der lidt hjælp til, før øvelsen virker optimalt.

Du skal have tøj på, der ikke strammer -gerne en slags træningstøj. Du behøver ikke sko.

Til afspændingen kan det være en god ide at medbringe et par sokker og en trøje​.

Ring og tal med Mia Tjustrup om det nye hold og tilmelding 45856434

Virum Fysioterapi

Geels Plads 20, 2. Sal, 2830 Virum

Telefon: 45 85 64 34 • E-mail: info@virum-fysioterapi.dk 

CVR: 27981127